Sokak fotoğrafçısı Mustafa Öngün’ün Şimdinin İçinde sergisi için hazırladığı sunuş yazısı:
İzlediğiniz 11 fotoğraf geçtiğimiz iki buçuk yıl içerisinde çektiğim yaklaşık 7000 fotoğraftan elenerek ortaya çıktı. Bu 7000 fotoğrafın 11 taneye dönüşmesi benim için tam anlamıyla bir süreçti ve bu sürecin en azından bir kısmını sizlerle paylaşmak istiyorum.
İlk başlarda hayatın hızlı aktığı yerlere gitmeye ve buralara kamerayla bakmaya başladım.
Kamerayla hayatın akışını izlediğimde, bu akışa normalde baktığımdan çok farklı bir biçimde bakabildiğimi fark ettim. Çok ilginç bir şekilde, kameram varsa, geleceğe dair herhangi bir kurguyu, öğrenmiş olduğum herhangi bir kavramı ve anlayışı hayatın akışına uygulamam gerekmiyordu. Kamerayla şimdinin içindeydim, sadece şimdinin…
Bunu yaptığım zamansa, hayatın bir anlamda kaotik olan yapısı içerisinde oldukça yalın ve estetik bazı anların belirdiğini görmeye başladım ve bu anları yakalamanın peşine düştüm.
Fakat bununla birlikte bir de zorluk belirmeye başladı. Hayatın akışı içerindeki herhangi biri, gözlemlendiğini anladığı anda büyü bozuluyor, o basit ve yalın anlar bir anda estetik değerini kaybediyordu.
Bir şey açıklık kazanmaya başlamıştı. Hem şimdinin içinden bakmam, hem de şimdinin, yani hayatın akışının bir parçası olmam gerekiyordu. Ve bu durum işlerin benim için zorlaştığına işaret ediyordu. Nasıl hem hayatın akışının doğal bir parçası, hem de aynı zamanda onu gözlemleyen olabilirdim?
Cevap, bazen saatlerce aynı yerde durmam, yürümem, sosyalleşmem, vakit geçirmem gerektiğiydi. Aynı yerlere günlerce ve inatla gidip, yüzlerce anın içinden tek bir tanesinin peşine düşmem gerekiyordu.
İşte tam da bu yüzden izlediğiniz hiçbir fotoğraf kurgu değildir. hepsi de bazen günler, bazen saatler, bazen dakikalarca süren bir şimdinin sonucudur. Hiçbiri de herhangi bir kişiyi, hikayeyi veya olayı ele almadı. Hiçbiri hayatın akışına dair bir gözlemden öteye gitmedi.
İzlediğiniz tüm fotoğrafların öznesi ve hikayesi hayatın rastlantısallığı ve akışıdından başka bir şey değildir.
Bu sürecin sonucunda ortaya çıkan bu 11 fotoğraf, yani bu sergi, bir bakıma bir rastlardan ibarettir.