AktüelMüzikYaşam2018’in en iyi cazı: Yeniler ve efsaneler

Yüzyıllardır devam edip halen varlığını sürdüren ve neredeyse her sene havalı bir şekilde merak uyandıran caz sanatı, sıkı hayranlarına halen cezbedici geliyor. Öyle ki son yıllarda merağı kabarmış yeni müzik severlere de ulaşmaktadır. 2018’de İngiltere’de yaşanan buydu; çeşitli ve çoğunlukla genç yeni bir kuşak, caz fikrini, mecaracı sinerjilerini de kullanarak  kentsel dans kanalları ve R&B  gibi çağdaş sanat müziği ve ötesine yaydı.  Haziran ayı,  usta saksafoncu John Coltrane daha önce yayınlanmamış olan 1963 kayıtlarının ortaya çıkmasına...
Gazedda Kıbrıs Gazedda KıbrısAralık 26, 2018
Nadir Görülen Hastalıklar Ağı
LGBT kitapcık

Yüzyıllardır devam edip halen varlığını sürdüren ve neredeyse her sene havalı bir şekilde merak uyandıran caz sanatı, sıkı hayranlarına halen cezbedici geliyor. Öyle ki son yıllarda merağı kabarmış yeni müzik severlere de ulaşmaktadır. 2018’de İngiltere’de yaşanan buydu; çeşitli ve çoğunlukla genç yeni bir kuşak, caz fikrini, mecaracı sinerjilerini de kullanarak  kentsel dans kanalları ve R&B  gibi çağdaş sanat müziği ve ötesine yaydı. 

Haziran ayı,  usta saksafoncu John Coltrane daha önce yayınlanmamış olan 1963 kayıtlarının ortaya çıkmasına tanık oldu; hem kısaltılmış olarak hem de ful 14 parçalık versiyonlarıyla. Sonuncusu bir dinleme maratonuydu, ancak aynı melodileri birden fazla kullanması, 60’ların başındaki Coltrane dörtlüsünün ne kadar ilham verici olduğunu daha açık bir şekilde ortaya koydu.

Geleneksek bakış açısına göre, Ornette Coleman’ın canlı blues türü, Still Dreaming ile birlikte Joshua Redman ve Ron Miles’ın saksafon / trompet eşleştirmelerince, Still Davis’te ve aynı zamanda Miles Davis ve halen aktif olan Joe Lovano ile Dave Douglas tarafından kutlandı.

85 yaşındaki Shorter’ın Emanon’unda caz / klasik birleşmeler, canlı caz dörtlüsü izleri ve cılız bir distopya-ütopya grafik romanı eklenmiş, ancak canlı bir şekilde bir araya toplanmış bu paket yükselişe geçmişti.

Kaliforniya’lı piyanist / besteci Myra Melford, postbop, serbest caz, avantist kompozisyon ve Cecil Taylor’ın (Nisan ayında ölen efsane) klavyenin etkilerini, Havanın Öteki Tarafıyla birlikte, keyifli bir şekilde değerlendirdi.

Trompet ustası ve besteci Laura Jurd, Wonder Trail’de 70s Miles’ı breş pop ile karıştırdı; Laura’nın klavye partneri Elliot Galvin kendi virtüözik-klasik odaklı ses rotasını 18. yüzyıl paranoyası ve 21. Yüzyıl AI With the Incluencing Machine ve Led Bib’in Liran Donin’ini ile harmanladı.

John Fordham’ın 2018’ın en iyi 10 parçası:

1. Joe Lovano/Dave Douglas: Scandal

2Joshua Redman: Still Dreaming

3Myra Melford’s Snowy Egret: The Other Side of Air

4John Coltrane: Both Directions at Once: The Lost Album

5Keith Jarrett: After the Fall

6Binker and Moses: Alive in the East?

7Brad Mehldau/Charlie Haden: Long Ago and Far Away

8Wayne Shorter: Emanon

9Liran Donin’s 1000 Boats: 8 Songs

10Laura Jurd’s Dinosaur: Wonder Trail

Çeviren: Aycan Akcin

Kaynak:

The best jazz of 2018: new heights scaled and legends revisited

John Coltrane’s previously unreleased 1963 recordings dominated, but Myra Melford took improv to new places, and the UK had its most diverse scene in years

 

Gazedda Kıbrıs

Gazedda Kıbrıs

Gazedda'yı hem yaşatabilmek hem de içeriklerini daha da zenginleştirebilmek için okuyucu katkısına ihtiyacımız var. Bağımsız ve özgür olmak, öyle kalmak ve bu sesi yaygınlaştırmak, daha fazla paylaşmak istiyoruz. Bunun da yolu sizlerin desteğinden, yani yurttaşların, Gazedda’yı sahiplenen insanların gönüllü oluşturacakları fondan geçmektedir. Gazedda’ya patreon üzerinden destek olabilirsiniz. https://www.patreon.com/gazedda

Music will never ends..